Student Scientific Conference "Science Paradigms", Part I, Fourth Edition

A IV-a ediţie a Conferinţei ştiinţifice a studenţilor anului I, cu genericul „Paradigmele Ştiinţei”, s-a desfăşurat la data de 15 decembrie 2012, în Sala Senatului a UnAŞM, conform programului.
Invitaţii de onoare ai Conferinţei au fost: Maria DUCA, dr. hab., prof. univ., m.c., Rector UnAŞM; acad. Alexandru CIUBOTARU, dr. hab., prof. univ., director de onoare al Grădinii Botanice (Institut) a AŞM; acad. Mircea BOLOGA, dr. hab., prof. univ.; Aculina ARÂCU, dr., director adjunct al Institutului de Chimie al AŞM.
Sesiunea de comunicari a fost dedicată studenţilor anului I, licenţă, din cadrul Universităţii Academiei de Ştiinţe a Moldovei, având drept scop canalizarea eforturilor creative şi intelectuale ale acestora spre cercetare.
Conferinţa se desfăşoară anual în două etape, la sfârşitul celor două semestre de studiu şi cuprinde rezultatele abilităţilor însuşite şi a competenţelor acumulate în urma cursului „Tehnici de comunicare scrisăşi orală”, al cărui titular este dr., conf. univ. Stela Spînu.
Actuala ediţie a Conferinţei a fost monitorizată de şeful Catedrei limbi şi literaturi, dr. Olesea Ciobanu.
Tehnici de comunicare scrisă şi orală are în vedere, în primul rând, comunicarea ştiinţifică, care presupune cunoaşterea unor norme privind tehnica cercetării, a elaborării şi redactării unui text ştiinţific pe de o parte, iar pe de altă parte, presupune cunoaşterea normelor specifice comunicării orale, cu care studenţii sunt familiarizaţi pe parcursul întregului semestru.
Astfel, conferinţa studenţească este un examen la propriu şi la figurat. La propriu pentru că felul în care se vor prezenta studenţii, respectiv, calitatea cercetărilor întreprinse, modalitatea de prezentare a rezultatelor cercetărilor, cât şi logica discursului, dar şi a expunerii îi vor asigura nota la examenul TCSO. Pe de altă parte, conferinţa este un examen şi în sensul că, pentru mulţi dintre studenţi, acesta este prima ieşire la rampă, primul pas serios în lumea ştiinţei.