Bioinformatics is an interdisciplinary field, that has a rapid evolution and is based on usage of...
S.02.O.07 | Credite 5 |
Semestrul de primăvară
Titular de curs: dr., conf. univ. Boboc N. e-mail: [email protected]
Eligibilitatea: Program de masterat
Pre-rechezit: diplomă de licenţă
Structura: curs teoretic – 45 ore (3 ore săptămânal)
activităţi individuale ale studentului – 105 ore
Activităţi formative
Cursul de prelegeri Metodica cercetării şi analize în ştiinţe ale mediului reprezintă disciplina care integrează ştiinţele mediului în vederea cunoaşterii metodelor contemporane de cercetare şi analiză a componentelor de mediu şi a diferitelor sisteme (geosisteme, peisaje geografice, ecosisteme etc.).
Cursul cuprinde trei direcţii principale: o sinteză a ştiinţelor mediului; metode, principii şi tehnologii în cercetările ştiinţelor mediului şi a componentelor geosistemului; aprecierea stării mediului şi a gradului de modificare antropică a geosistemelor / ecosistemelor.
Conţinutul cursului
Sistemul de ştiinţe ale mediului. Noţiuni întroductive. Metode, principii şi tehnologii în cercetări şi analize în ştiinţele mediului. Metode de studiu a componentelor de mediu: a) a substaratului învelişului geografic/geosistemului; b) a reliefului şi a proceselor de modelare;c) a componentei hidro-climatice;d) a componentei biotice; e) a componentei pedologice. Metode de apreciere a stării mediului. Metode de evaluare a gradului de modificare antropică a mediului.
Lista surselor bibliografice obligatorii la curs
Ungureanu Irina, Muntele I., Dragu V., Gheorghiţă C. Geografia mediului. Omul şi natura la început de mileniu. Institutul European Iaşi, 2003. Îndrumător pentru cercetări geografice. Cercetări fizico-geografice. Bucureşti, 1965. Donisă I. Bazele teoretice şi metodologice ale geografiei. Bucureşti, 1977, 1981. Capcelea A., Cojocaru M. Evaluarea de mediu. Edit. Ştiinţa. Chişinău, 2005. Голубев Г. Н. Геоэкология. М., 1999. Горшков С. П. Концептуальные основы геоэкологии. Смоленск, 1998. Методы ландшафтных исследований. Отв. ред. Л.И. Мухина, Изд. «Наука», М., 1969. Шайкин А. В. И др. Принципы оценки воздействия на окружающую среду. Екатеринбург, 1998. Ghid cu privire la evaluarea prejudiciului cauzat mediului de la activităţile antropogene şi mecanismele de compensare a lui. MERN. Chişinău, 2006.Реймерс Н.Ф. Экология. Теории, законы, правила, принципы и гипотезы. М., 1994.
Evaluarea
Activitatea studentului va fi monitorizată la fiecare tip de activitate şi va fi apreciată prin note. La sfârşitul cursului va avea loc examenul final (120 min., scris), care va include un test complex de întrebări la nivel de cunoaştere, integrare şi aplicare a cunoştinţelor. Nota finală se va constitui din reuşita academică demonstrată la lucrările de control (20%), activităţile individuale (teme, referate, proiecte, studii de caz etc.) (20%), testarea periodică prin lucrări de control aplicaţiile practice în laborator (20%) şi examenul final (40%).
Onestitatea academică
Lucrând în cadrul acestui curs este important de dezvoltat spiritul de echipă şi de lucru în grup. Vă încurajez să vă ajutaţi reciproc în cadrul seminarelor şi activităţilor multimedia, efectuând temele în cadrul activităţilor individuale, dar...... r e ţ i n e ţ i ... fiecare temă, activitate sau lucrare prezentată spre evaluare trebuie sa fie una personală. Nu se acceptă plagierea, copierea, utilizarea materialelor din Internet, etc.
Vă rog să citiţi cu atenţie Codul de Etică şi Regulamentul studentului UnAŞM.