Bioinformatics is an interdisciplinary field, that has a rapid evolution and is based on usage of...
F.02.O.008 | Credite 5 |
Semestrul de primăvară
Titular de curs: conf. univ. Ion Mironov, e-mail: [email protected]
Eligibilitatea: licenţă, specialitatea Geografie
Pre-rechezit: diplomă de bacalaureat
Structura: curs teoretic – 30 ore (2 ore săptămânal)
lucrări de laborator - 60 ore (4 ore săptămânal)
activităţi individuale ale studentului – 60 ore
Activităţi formative
Cursul topografie-cartografie constituie un curs integru, destinat pregătirii şi formării viitorilor geografi, având menirea familiarizării studenţilor cu varietatea materialelor cartografice, analiza, folosirea şi întocmirea lor, deoarece activitatea complexă a oricărui geograf e de a fi permanent în contact cu harta geografică, atât în munca de cercetare ştiinţifică (în birou sau pe teren) cât şi în activitatea didactică. Pe parcursul orelor, în special celor de laborator studenţii vor fi capabili să recunoască particularităţile mijloacelor de reprezentare cartografică a Pământului, să efectueze procedee cartometrice pe diferite produse cartografice, să întocmească hărţi pentru reprezentarea informaţiei geografice prin diferite metode, să opereze cu principiile de bază şi tehnica efectuării ridicărilor terestre, să analizeze şi să compare diverse produse cartografice. Deprinderile, priceperile şi cunoştinţele căpătate în cadrul studierii acestui curs vor oferi studenţilor posibilitatea de a înţelege şi a însuşi mai profund celelalte discipline geografice.
Conţinutul cursului
Principalele caracteristici ale hărţii. Caracterizarea elementelor hărţii. Particularităţile hărţii topografice şi a planului. Reprezentarea elementelor de conţinut pe harta topografică. Studierea şi analiza teritoriului prin intermediul hărţii topografice. Interpretarea hărţii topografice. Caracterizarea principalelor ridicări topografice. Harta geografică de ansamblu. Caracterizarea proiecţiilor cartografice. Generalizarea cartografică. Reprezentarea elementelor de conţinut pe hărţile geografice de ansamblu. Analiza hărţii geografice de ansamblu. Descrierea teritoriului folosind harta geografică. Hărţile tematice. Particularităţile reprezentării elementelor de conţinut pe hărţile tematice şi caracterizarea metodelor de reprezentare. Seriile de hărţi, alte produse cartografice. Întocmirea hărţilor. Metodele de folosire a hărţii. Studiile efectuate prin intermediul hărţii.
Lista surselor bibliografice obligatorii la curs
Băican V., Cartografie-topografie, Iaşi, 1988; Crivţun B., Felidman E., Elemente de cartografie, Chişinău, 1966; Mironov I., Indicaţii metodice pentru efectuarea lucrărilor practice la topografie, Chişinău, 1996 ; Năstase A., Topografie, Bucureşti, 1997 ; Năstase A., Cartografie, Bucureşti, 1998 ; Săndulache Al., Sficlea V., Cartografie-topografie, Bucureşti, 1970 ; Osaci-Costache Gabriella, Topografie-Cartografie, Bucureşti, 2008; Берлянт А. М. Картоведение, Москва, 2003 ; Гедымин А. В., Картография с основами топографии, Москва, 1973; Гедымин А. В., Практикум по картографии с основами топографии, Москва, 1981; Грюнберг Г. Ю., Картография с основами топографии, Москва, 1991; Коренной П., Соломко А., Полевая практика по топографии, Минск, 1980; Фельдман Е. С., Умей читать топографическую карту, Кишинёв, 1978; Яников Г. В., Практическое пособие по основам топографии и картографии, Москва, 1971.
Evaluarea
Activitatea studentului va fi monitorizată la fiecare tip de activitate şi va fi apreciată prin note. La sfârşitul cursului va avea loc examenul final (180 min., scris), care va include un test complex de întrebări la nivel de cunoaştere, integrare şi aplicare a cunoştinţelor. Nota finală se va constitui din reuşita academică demonstrată la lucrările de control (20%), activităţile individuale (teme, referate, proiecte, studii de caz etc.) (20%), testarea periodică prin lucrări de control aplicaţiile practice în laborator (20%) şi examenul final (40%).
Onestitatea academică
Lucrând în cadrul acestui curs este important de dezvoltat spiritul de echipă şi de lucru în grup. Vă încurajez să vă ajutaţi reciproc în cadrul seminarelor şi activităţilor multimedia, efectuând temele în cadrul activităţilor individuale, dar...... r e ţ i n e ţ i ... fiecare temă, activitate sau lucrare prezentată spre evaluare trebuie sa fie una personală. Nu se acceptă plagierea, copierea, utilizarea materialelor din Internet, etc.
Va rog să citiţi cu atenţie Codul de Etică şi Regulamentul studentului UnAŞM.