Senat

SENATUL este organul suprem de conducere al instituţiei de învăţământ superior ce include cadre didactico-ştiinţifice 65-75%; studenţi, doctoranzi – 20-25%; personal auxiliar – 5-10%. Preşedintele Senatului universitar este rectorul, care coordonează şi răspunde de activitatea de îndeplinire a hotărârilor acestuia. Organizarea şi pregătirea şedinţelor este asigurată de secretarul ştiinţific al Senatului. Ședinţele ordinare sunt organizate o dată la două luni, sau după caz, şedinţele extraordinare sunt convocate de rector, la cererea Biroului Senatului, ori a unei treimi din membrii acestuia.

ATRIBUŢII

  • adoptă Statutul şi regulamentele interne ale Universităţii;
  • validează deciziile Biroului Senatului şi Consiliului de Administraţie;
  • aprobă fondarea / desfiinţarea facultăţilor, catedrelor sau altor unităţi de cercetare şi administrative în baza propunerilor consiliilor facultăţilor / propunerilor rectorului;
  • aprobă bugetul anual al Universităţii şi rapoartele privind executarea bugetului;
  • aprobă Regulamentul de desfăşurare a concursului de admitere, precum şi cifra de şcolarizare pentru anul viitor;
  • aprobă propunerile Biroului Senatului privind conferirea titlurilor de „Doctorem Honoris Causa” şi „Professorem Honorificum”;
  • aprobă alegerea în toate funcţiile de conducere;
  • aprobă planurile de învăţământ şi de cercetări ştiinţifice şi introduce eventualele modificări în concordanţă cu standardele educaţionale de Stat;
  • aprobă rezultatele concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice de conferenţiar şi profesor şi le supune spre confirmare Consiliului Naţional pentru Acreditare şi Atestare;
  • aprobă propunerile consiliilor facultăţilor pentru conducători ştiinţifici ai tezelor de doctorat şi le supune spre confirmare Consiliului Naţional pentru Acreditare şi Atestare;
  • examinează şi aprobă Planul de dezvoltare strategică a Universităţii în baza planurilor elaborate de facultăţi, precum şi proiectul investiţiilor majore al Universităţii;
  • examinează utilizarea fondurilor, aprobă proiectele cu privire la structura bugetului şi realizarea lui;
  • adoptă alte decizii vizând misiunea şi obiectivele Universităţii.

COMPONENŢA NOMINALĂ

  • Duca Maria, academician, academician, prof. univ., dr. hab., rector, președinte
  • Popovici Ana Maria, secretar al Senatului
  • Port Angela, dr., conf. univ., prorector pentru activitate didactică
  • Potîng Tatiana, dr., conf. univ., prorector pentru cercetare și managementul calității
  • Elenciuc Daniela, dr., conf. univ., decan Facultatea Ştiinţe ale Naturii
  • Boian Ilie, dr., conf. univ., şef Departament Științe Biologice și Geonomice
  • Spînu Stela, dr., conf. univ., șef Departament Științe Umaniste
  • Velișco Natalia, dr., conf.univ., şef Departament Chimie, Matematică și Informatică
  • Erhan Ana, șef Direcție administrare logistică și financiară
  • Rață Violeta, Contabil șef
  • Chilari Rodica, șef Secție Personal și Logistică
  • Oltu Claudia, șef Secţie Cercetare, doctorat și managementul calității
  • Leorda Ana, dr., conf. univ., Departament Științe Biologice și Geonomice
  • Nedealcov Maria, m.c. dr. hab., prof. univ. Departament Științe Biologice și Geonomice
  • Sprincean Serghei, dr., conf. univ., Departament Științe Umaniste
  • Cristei Tamara, dr., conf. univ., Departament Științe Umaniste
  • Corlat Andrei, dr., conf. univ. Departament Chimie, Matematică și Informatică
  • Arîcu Aculina, dr., conf. cerc., Departament Chimie, Matematică și Informatică
  • Revenco Adelina, şef Secţie Studii
  • Beglița Natalia, ciclul III, anul II, ȘD Științe Juridice, Politice și Sociologice
  • Gînsari Irina, ciclul III, anul III, ȘD Științe Chimice
  • Vizitiu Liliana, ciclul II, anul II, Departament Științe Umaniste
  • Curagău Mihail, ciclul II, anul II, Departament Științe Biologice și Geonomice
  • Bostan Maria, ciclul II, anul I, Departament Științe Biologice și Geonomice
  • Timuș Axenia, ciclul I, anul III, Departament Științe Umaniste
online meds