Declarația rectorului cu privire la politica și obiectivele generale în domeniul calității

UnAȘM îşi asumă cultura instituţională a calităţii ca mijloc de atingere a excelenţei academice în educaţie şi cercetare ştiinţifică. Acest angajament este realizat în mod consecvent prin implementarea şi optimizarea continuă a Sistemului de Management al Calităţii, bazat pe dialog, transparenţă, responsabilitate și profesionalism.
Conform Cartei universitare, misiunea UnAŞM rezidă în asigurarea unor cunoştinţe competitive moderne, bazate pe integrarea învăţământului superior, ştiinţei şi inovării, promovarea cercetării ştiinţifice, crearea şi răspândirea valorilor culturii şi civilizaţiei, afirmarea culturii şi ştiinţei în circuitul mondial de valori şi contribuţia la dezvoltarea societăţii în cadrul unui stat de drept şi democrat, păstrând cele mai bune tradiţii academice şi universitare.
Politica UnAŞM în domeniul calităţii se axează pe îmbunătăţirea continuă a tuturor activităţilor şi responsabilizarea fiecărui membru al comunităţii academice în realizarea misiunii sale.
UnAȘM abordează sistemul de management al calității procesual și sistemic, în corelare cu specificul instituției și structura sa organizatorică. Sistemul de procese se desfășoară cu respectarea cerințelor tuturor părților implicate și cu respectarea reglementărilor legale în vigoare. Conform recomandărilor standardului Liniilor directoare pentru documentaţia sistemului de management al calităţii și a standardului de bază, ISO 9001: 2000, în UnAȘM se desfășoară o serie de procese de bază numite procese cheie și anumite procese suport care asigură condițiile cadru pentru derularea proceselor cheie.
Activitatea structurilor de asigurare a calităţii este bazată pe procese cu feed-back-uri multiple, cu prioritate pe principalele dimensiuni: învăţământ, cercetare ştiinţifică şi inserţie socială reflectate în Strategia de dezvoltare instituţională.
Obiectivele sistemului de asigurare a calităţii se referă la:

  • eficientizarea continuă a sistemului de management al calităţii,
  • dezvoltarea unei culturi a calităţii pe baza standardelor internaţionale universitare,
  • pregătirea performantă a absolvenţilor pentru a răspunde exigenţelor pieții muncii,
  • dezvoltarea continuă a competențelor profesionale ale personalului didactic și de cercetare,
  • asigurarea transparenței informației de interes public.

Acțiunile asupra cărora UnAȘM îşi concentrează eforturile, se materializează prin: stabilirea unor indicatori relevanţi ai calităţii şi introducerea de mecanisme de evaluare internă a acestora, identificarea măsurilor corective şi preventive pentru îmbunătăţirea calității, documentarea sistemului în vederea furnizării de dovezi obiective care să creeze încredere, evaluarea continuă a calităţii în vederea corelării educaţiei centrate pe student cu cerinţele documentelor normative şi de dezvoltare strategică naţionale, internaţionale şi instituționale.
În calitate de Rector al Universității Academiei de Științe a Moldovei îmi asum anagajamentul deplin pentru implementarea și îmbunătățirea continuă a Sistemul de Management al Calității.

Academician, profesor universitar,
Maria Duca, rector al UnAȘM