Fiziologie comparată

S.03.O.10 Credite 5

Semestrul de toamnă

Titular de curs: profesor Maria Duca, biroul 20, E-mail: [email protected]

Responsabil de activităţi multimedia: doctor Oleg Budeanu, biroul 32, E-mail: budeanu @tiscali.it.

Eligibilitatea: program de masterat Biologie, Biologie Moleculară, Ştiinţe ale Mediului (la solicitare).

Pre-rechezit: studii universitare de licenţă (ciclul I) Ştiinţe ale naturii.

Structura:    curs teoretic – 30 ore (4 ore săptămânal), 

seminar / activităţi multimedia – 15 (2 ore săptămânal)

activităţi individuale ale studentului – 105 ore

Activităţi formative

Studenţii ascultă un ciclu de lecţii de sinteză care reflectă procesele de bază caracteristice organismelor vii, contribuind la formarea unei viziuni integre asupra acestora. Pe parcursul lecţiilor, dar în special la seminare, studenţii sînt invitaţi să identifice particularităţile comune şi specifice pentru diverse grupe de organisme, să analizeze în aspect evolutiv dependenţa funcţiei de structură şi vice verso, să stabilească modul de perfecţionare a structurii şi funcţiei în procesul evoluţiei sau condiţionată de factorii de mediu etc. Investigaţiile individuale ale anumitor funcţii la diverse organisme vii în aspect evolutiv şi în dependenţă de diferiţi factori de mediu vor fi expuşi într-o lucrare scrisă sub formă de eseu.

Conţinutul cursului

Homeostazia în lumea vie. Celula vegetală şi animală. Sisteme şi mecanisme de reglare şi autoreglare. Schimbul de substanţe. Nutriţia. Respiraţia. Creşterea şi dezvoltarea organismelor vii. Reproducerea în lumea vie. Transportul substanţelor. Eliminarea substanţelor. Stresul şi adaptabilitatea.

Lista surselor bibliografice obligatorii la curs

Acatrinei Gh. Reglarea proceselor ecofiziologice la plante Iaşi, editura Juminea, 1991, 280 p.; Burzo I., Toma S., Crăciun C., Voicu V., Dobrescu A., Delian E. Fiziologia plantelor de cultură, vol 1-4, Chişinău, Ştiinţa, 1994.; Milică C., Dorobanţiu N., Nedelcu P., Baia V., Suciu T., Popescu F., Teşu V., Molea I. Fiziologia vegetală. Bucureşti, Editura Didactica şi pedagogică, 1982, 375 p.; Якушкина Н.И. Физиология растений. М. Просвещение, 1980, 303 с.; Animal Physiology - mechanisms and adaption, Fith edition, David Randall, Warren Burggren and Kathleen French; Animal Physiology, Second Edition Richard W. Hill, Gordon A. Wyse, and Margaret Anderson; Human Anatomy & Physiology, Elaine N. Marieb, Katja Hoehn.

Evaluarea

Activitatea studentului va fi monitorizată la fiecare tip de activitate şi va fi apreciată prin note. La sfârşitul cursului va avea loc examenul final (180 min., scris ), care va include un test complex de întrebări la nivel de cunoaştere, integrare şi aplicare a cunoştinţelor. Nota finală se va constitui din reuşita academică demonstrată la elaborarea eseului şi la lucrările de control (25%), activităţile individuale în clasa multimedia (25%), aplicaţiile practice în laborator (20%) şi examenul final (30%).

Onestitatea academică

Lucrând în cadrul acestui curs este important de dezvoltat spiritul de echipă şi de lucru în grup. Vă încurajez să vă ajutaţi reciproc în cadrul seminarelor şi activităţilor multimedia, efectuând temele în cadrul activităţilor individuale, dar.... r e ţ i n e ţ i ... fiecare temă, activitate sau lucrare prezentată spre evaluare trebuie sa fie una personală. Nu se acceptă plagierea, copierea, utilizarea materialelor din internet, etc.