Semantica textului englez

S.02.O.013 Credite 6

Semestrul de primăvară

Titular de curs: Profesor Marina Belous, Biroul 340, E-mail: [email protected]

Eligibilitatea: Biologie,Biologie Moleculară, Ştiinţe ale Mediului, Matematică, Filosofie

Pre-rechezit: Studii preuniversitare de liceu/colegiu

Structura:    Curs practic - 60 ore (4 ore săptămînal)

Activităţi individuale ale studentului - 90 ore

Activităţi formative
Cursul asigură studierea limbii engleze, axîndu-se pe dezvoltarea competenţelor comunicative orale şi scrise. Activităţile date vizează consolidarea competenţelor comunicative şi culturale. Obiectivul de bază fiind însuşirea limbii engleze în scopul folosirii acesteia ca instrument de informare şi comunicare, scrisă şi orală, în relaţiile profesionale şi sociale. Cursul are ca scop studierea limbii engleze ca repertoriu complex de semne şi de reguli,  identificarea noţiunilor gramaticale de bază. Modulul Limba Engleză vizează exprimarea (emiterea) mesajului în limba engleză,  utilizarea limbajului asimilat şi aplicarea lui corectă în diverse situaţii de comunicare orală şi scrisă, exprimarea ideilor în mod coerent, clar şi simplu în acte de limbaj, formarea abilităţilor de redactare a celor mai variate texte, investind cunoştinţele achiziţionate în procesul învăţării. Pentru a eficientiza procesul studierii limbii, fiecare unitate conţine diverse secţiuni, precizându-se ce se aşteaptă de la student la fiecare etapă de învăţare. Un rol deosebit se acordă studiului comparativ al elementelor extralingvistice din limbile maternă şi limba engleză: sensul specific al expresiilor şi locuţiunilor frazeologice, formulelor de politeţe etc. Cursul are şi scopul de a forma abilităţi de traducere, studiere a textelor, comunicare pe marginea unei teme, crearea unor texte. Pentru a  accelera procesul de însuşire a limbii engleze sunt folosite texte înregistrate pentru audiere în cadrul activităţii individuale.

Conţinutul cursului
Substantivul. Verbul. Forme ale Prezentului. Condiţionalul.  Viitorul. Diateza pasivă. Infinitivul. Gerunziul. Adjective. Grade de comparaţie ale adjectivelor. Prepoziţii. Verbe+prepoziţii. Adverbe de loc. Adverbe de frecvenţă. Ordinea cuvintelor în propoziţiile afirmative/ interogative/ imperative.

Lista surselor bibliografice
1.Arachin V. D.  Curs practic de limba engleza. Moscova, 2001.
2.John and Liz Soars. Headway. Elementary. Textbook. Oxford University Press.
3.John and Liz Soars. Headway. Elementary. Student’s book. Oxford University Press.
4.John and Liz Soars. Headway. Pre-Intermediate. Textbook. Oxford University Press.
5.John and Liz Soars. Headway. Pre-Intermediate. Student’s book. Oxford University Press.
6.Bonk N. A. Manual de limba engleza. Moscova, 2001.
7.Rotaru S., Onofreiciuc E. English as a second language. Chisinau, 2007.

Evaluarea
Activitatea studentului va fi monitorizată la fiecare tip de activitate şi va fi apreciată prin note. La sfîrşitul cursului va avea loc examenul final (scris), care va include un test complex de întrebări la nivel de cunoaştere, integrare şi aplicare a cunoştinţelor. Nota finală se va constitui din reuşita academică demonstrată la lucrările scrise (40%), activităţile individuale în auditoriu (20%), şi examenul final (40%).

Onestitatea academică
Lucrând în cadrul acestui curs este important de dezvoltat spiritul de echipă şi de lucru în grup. Nu se acceptă plagierea, copierea, utilizarea materialelor din internet, etc. Va rog să citiţi cu atenţie Codul de Etică şi Regulamentul studentului UnAŞM.